Keskeisten suorituskykyindikaattoreiden tunnistaminen ja käyttäminen

Mitkä ovat suorituskykyindikaattorit? Avainsuoritusindikaattorit ovat muuttujia, joiden avulla yrityksenne kriittiset menestystekijät arvioidaan / mitataan. Tulosindikaattorit voivat vaihdella suuresti yrityksen ja yrityksen strategian mukaan.

Operatiivinen raportointi - myynnin ja katteen raportointi

Joidenkin suorituskykyindikaattoreiden pitäisi olla tärkeimpiä, toisten taas vähemmän tärkeimpiä pitkän aikavälin strategian kannalta. Näin ollen yrityksen on otettava huomioon sekä kuluneen vuoden tulos että vuoden takainen tulos, jonka avulla keskipitkän aikavälin kehitys voidaan huomioida sen tunnusluvuissa.

Tunnistettujen keskeisten suorituskykyindikaattoreiden on oltava:

  • organisaation tehtävät, jotka liittyvät meerspiegelen-organisaatioon
  • hihnat ovat menestyksekkäitä
  • tavataan

Pääasiassa ei ole määritetty, mitä ne ovat ja miten ne on tehty, mutta ne eivät periaatteessa ole sen tärkeämpiä.

1. Rahoitusindikaattoreiden aloitus

Jos kyseessä on yhden tavoitteen avainindikaattori, sen määrittelyyn ja mittaamiseen on oltava jokin keino. Tässä yhteydessä aloitetaan vielä yritysten rahoitusindikaattorit, jotka perustuvat kirjanpitoon. KPI:t, jotka on laadittu kirjanpitotietojen perusteella, ovat erittäin nopeasti toteutettavissa ja edellyttävät vähäisiä investointeja.

KPI:t, jotka ovat suunnattu kirjanpitoon, eivät ole myöskään olympiallista vähimmäistasoa yritykselle. Taloudellisia tunnuslukuja voidaan käyttää parhaiten tilastojen avulla, jotka koskevat sekä tase- että voittovertailuja. Bijvoorbeeld: ”Days Sales Outstanding (DSO)” -indikaattoreiden pankkikohtainen arvo perustuu taseen laskentaan. Kun taloudelliset tunnusluvut on määritetty, voidaan käyttää operatiivisia järjestelmiä. Toimintatiedoista voidaan laatia tärkeimpiä suorituskykyindikaattoreita (KPI:t). Tilausmäärä, tuotettu määrä, tilausten määrä, työntekijämäärä, projektikohtainen palkkamäärä, …

2. Volg ze op

Työskentele säännöllisesti KPI:iden parissa ja käytä niitä päivittäisessä johdon raportoinnissa. Muista KPI:t budjetoinnissa ja vertaa toteutuneita KPI:itä budjettiin ja tuleviin kausiin.

Huolehdi siitä, että suorituskykyindikaattorit otetaan käyttöön, ja ota huomioon, että suorituskykyindikaattorit muuttuvat. Pyydä johtoasi joka toinen päivä ulos, jotta yksi tai useampi KPI:stä voidaan vahvistaa, ja anna sille mahdollisuus saada bonusta. Bijvoorbeeld: Vaihda seuraavana vuonna 10 %:n suuruinen määrä päiviä, jolloin kertynyt luottotuotto on 10 % (ja katso tämän toimen vaikutus kassavirtaan): Vaihda seuraavana vuonna 10 %:n suuruinen määrä päiviä.

3. Kojelaudan avaaminen

Tulosten pääasiallisesta hyödyntämisestä huolimatta monet yritykset panostavat mittariston kehittämiseen, jotta yrityksen tuloslaskentaa voidaan kehittää viikoittain, päivittäin tai jopa reaaliaikaisesti useiden tapaamisten kautta. Toiminnan tunnuslukujen kehittäminen on tärkeä mittari sen suhteen, mitä se merkitsee, ja se antaa johdolle mahdollisuuden muuttaa tärkeimpiä määräaikaisia toimia, jos se on tarpeen. Meten is weten, not meten is zweten!

Mittariston menestys riippuu siitä, kenen kanssa sitä käytetään. Se on myös tärkeämpää kuin teknisesti toimiva mittaristo, jossa on parhaat tiedot. Jos haluat, että kojelauta on käytössäsi, sen on oltava tehokas ja tehokas, ja sen on oltava ylipäätään erittäin tehokas ja usein neuvoa-antava.

Mittariston käyttöönotto ei maksa kovin paljon rahaa. Erilaiset työkalut, kuten BrightAnalytics, voidaan yhdistää nopeasti ja tehokkaasti erilaisiin ERP- ja kirjanpitojärjestelmiin. Nämä työkalut ovat välttämättömiä, jotta voidaan saavuttaa korkeampi taso raportoinnissa ja todentaa hoitohenkilöstön välittämisen tärkeys. Uudistukset erillisessä suunnassa ovat yksi asia, ja kojelauta on vain yksi työkalu, jonka avulla he voivat työskennellä erillisessä suunnassa.

BrightAnalytics keskittää kaikki talous- ja toimintatietosi. Jaksottaiset ja kaksoiskäyttöiset kojelaudat antavat välittömän kuvan yrityksen tilanteesta ja asettavat toimintatietosi kontekstiin. Vergelijk onderlinge prestaties, bouw zoveel top 10’s as je wil of spot risico’s and anticipeer tijdig op trends.

BrightAnalytics tarjoaa 360°-yleiskuvan organisaatiostasi ja auttaa sinua tekemään tehokkaita strategisia ratkaisuja.

Haluatko tietää enemmän tästä opinnäytetyöstä? Ilmoittaudu avoimesti yhdelle webinaareista tai esittelystä.